۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

یک روزنامه آلمانی بررسی کرد:

نتیجه عکس به اصطلاح مبارزه با تروریسم اوباما/ افزایش قدرت القاعده نتیجه این مبارزه

نتیجه عکس به اصطلاح مبارزه با تروریسم اوباما/ افزایش قدرت القاعده نتیجه این مبارزه

یک روزنامه آلمانی در تحلیلی نتیجه عکس اقدامات اوباما در مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار داده و این عملیاتها را ابزار تزریق قدرت بیشتر به القاعده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در تحلیلی نوشت: مبارزات اوباما با آنچه تروریسم اسلامگرای افراطی خوانده می شود، خطر ترور را کاهش نداده است بلکه نتیجه عکس داشته است. اکنون زمان آن رسیده است که این مسئله به رسمیت شناخته شده و یک تغییر روند در این راستا در پیش گرفته شود.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی در بوستون آمریکا را شوک زده کرد در بخش دیگری از این مطلب این پرسش را مطرح کرد که اما بوستون برای آمریکا و برای مبارزه بین المللی علیه ترور اسلامی چه مفهومی دارد؟ هنوز کسی نمی داند که دو برادر چچنی که از مظنونین این حادثه تروریستی هستند آیا در ساخت بمب و در اجرای این عملیات حمایت می شده اند.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی بوستون منحصر به فرد و جدید نبوده به حملات تروریستی مشابه در کشورهای اروپایی اشاره کرده و نوشت: همچنین در ایالات متحده نیز قبل از حادثه بوستون بیش از دوازده تلاش برای حملات تروریستی روی اهداف ضعیف وجود داشته که خنثی شده یا عمل نکرده اند.

حالا بعد از حادثه تروریستی بوستون زمان آن فرارسیده است که شکست آشکار اوباما در جبهه مبارزه با تروریست را به رسمیت شناخته و یک تغییر روند در این زمینه را اجرا کنیم. اوباما در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2008 شدیدا سلف خود جرج بوش را مورد انتقاد قرار داد که یک جنگ احمقانه در عراق را به راه انداخته، در برقراری صلح در افغانستان سهل انگاری کرده، با تاسیس اردوگاه زندانیان گوانتانامو ارزشهای آمریکا را جریحه دار کرده است و بخصوص یک ابزار برای تزریق به تروریسم به وجود آورده است.

دربخش دیگری از این مطلب آمده است: زمانی که اوباما در دسامبر 2009 برنده جایزه صلح نوبل شد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نسبت به دوران حکومت سلفش بوش بیشتر شده بود. بعد از گذشت سه سال از دوران ریاست جمهوری اوباما به دستور وی عملیات هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتار به اصطلاح مظنونین ترور که به کشته شدن غیر نظامیان بی شماری منجر می شد  حدود دو برابر شد.

در حالی که امروز هنوز حدود 166 نفر زندانی در اردوگاه گوانتانامو بدون محاکمه و اتهام به سر می برند، جنگهای آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان، شبه جزیره عرب و قلب آفریقا به ابزاری  برای تزریق قدرت به القاعده تبدیل شده است. اوباما همچنان با این ابزار مشغول مبارزه با دشمن دیروز است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اخیرا کارشناسان ترور و سازمانهای امنیتی می دانند که تروریسم بین المللی تاکتیک خود را تغییر داده است و به جای حملات تروریستی بزرگ و چشمگیر عملیاتهای محدود و کوچک را توسط مبارزین خود اجرایی می کند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که زمانی که ما به افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، سومالی، مالی، تونس، لیبی و مصر می نگریم می بینیم که مبارزات اوباما با تروریسم خطر تروریسم بین المللی را کاهش نداده است بلکه نتیجه عکس داشته است. گویا این به اصطلاح مبارزه با تروریسم هنوز دهها سال دیگر به طول می انجامد.

کد خبر 2039352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha